Syrener och klätterros

Förutom att gräva och slita bakom boden så planterade jag en del i april. Fyllde på den blivande syrenhäcken. Det blev bondsyrener, några från mammas trädgård och några från Plantagen. Jag hoppas innerligt att de kunnat ta sig fast jag inte har varit där och vattnat. Efter en liten promenad med tjuvinslag (plockande av djurbajs (!)) så kunde jag i alla fall gödsla en hel del vid planteringen.

Klätterrosen planterade jag i hörnet på framsidan. Den får förmiddagssol året om, en del sol mitt på dagen på sommarhalvåret och så lite eftermiddagsstrålar. Jag hoppas att det är tillräckligt, den ska klara zon 6 och jag har zon 5.

Till vänster om huset ligger det gråsuggor -de är placerade som test för att se om känslan är rätt för det nya dasset att stå där. Bakom dasset, mot huset till, planterade jag en doftschersmin.

Håll tummarna för att allt jag planterat står kvar, fullt av liv, när jag kommer upp igen om någon månad!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Syrener och klätterros

  1. Eva skriver:

    Jaa! har tänkt en del på ickevattningen… men om de tar sig så vet du ju i alla fall att de är härdiga! och de som kanske inte gör det, tackar vi för hjälpen och glädjen och sänder till växthimlen. ser fram emot att komma upp och fixa dass i sommar! men du, det behöver bli lite mer sommar tror jag – fem grader, regn och snålblåst – i juni!!!

Lämna en kommentar