Det var det där med kofferten…

Tiden går mina vänner, och jag förstår att det har varit kämpiga veckor. I regniga Sverige har ni suttit och funderat, klurat, legat sömnlösa över frågan; ”vad var det egentligen i den mystiska kofferten?”

Här kommer svaret:

Massor av saftglas! Dessutom sådana som jag hade sedan innan, så nu kan 25 personer dricka ur samma sorts glas. Hurra!

Så fick jag med mig assietter och koppar med fat i det här fina blommönstret.

 

Tillsammans med porslinet låg också den här fotogenlampan. Den ska upp på väggen, kanske i hallen när det blivit lite mer ombonat där. Jag fick också med mig dukar, en kikare och ett par små tavlor.

När jag har så mycket fina saker till huset blir det tydligt hur mycket invändig renovering som behövs innan allt kan brukas. I och med det är det kanske inte det smartaste att det största projektet under sommaren istället är byggande av ett dass… Men det behövs, och mer om bygget kommer snart!

 

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det var det där med kofferten…

  1. Eva skriver:

    Ser fram emot fortsättningen! Tack för fina dagar tillsammans. Arbete och vila och familj – bra kombination som ger ny energi. Kram

Lämna en kommentar