Septemberskrap

I helgen var jag och min fantastiska, hjälpsamma och arbetsvilliga kusin på landet. Vi hade ett mission! -halltrappan

Tyvärr innebar vårt projekt användandet av så högljudda maskiner att det inte gick att samtidigt prata oavbrutet med varandra. Det var kanske den största utmaningen! Ibland får man helt enkelt göra uppoffringar.

Så här såg trappen i hallen ut när vi kom upp

Jag slipar steg 1/15. Några timmar senare såg jag betydligt mindre hurtig ut…

Så här fint var det i alla fall när vi lämnade, två svettiga dygn senare

Mitt färdigsydda lapptäcke åkte med upp! Det blev enormt; 250×180 cm! Det är tänkt att ligga på en 120-säng, så på bilden nedan ser det lite litet ut. Jag har sytt på det ett bra tag men nu är det äntligen klart. Lapparna är framrotade hos mamma och innefattar bland annat tyg från hennes brudslöja, kläder jag hade när jag var liten och bitar från klänningar och dräkter som mamma har sytt genom åren.

Vi hann också med en ordentlig loppisrunda (fyndade julpynt, bland annat!) och en otroligt vacker höstpromenad.

Tack finaste finaste kusin för en underbar helg och för att du kunde tänka dig att skrapa halvt sönder händerna för min torptrappas skull! ❤

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar